Des d'aquesta pàgina tenim la intenció d'anar promocionant i recuperant les bicicletes i materials que tenim als nostres racons i magatzems. Materials i màquines que ja no em fem ús i que moltes vegades són peces úniques que cal recuperar i restaurar. També fomentaren les concentracions de ciclistes amb bicicletes clàssiques, amb pedals de clip, amb manetes de canvi al quadre sense indexar, cablejat de frens per sobre del manillar, en definitiva bicicletes anteriors a l'any 1987. La intenció és anomenar-la LA PEDALS DE CLIP.

9/11/11

Com es rebaixava el pes de les bicicletes

En un passat no massa llunyà, molts ciclistes, mecànics o fabricants feien servir la tècnica de foradar o rebaixar el material per alleugerir-lo. Els materials d'alumini o d'acer ja havien arribat a la màxima lleugeresa i si es volia baixar uns grams, dons a foradar tocava.

Aquí podem veure algunes peces de l'època alleugerides.







Merckx i Ocaña van ser uns pioners en tunejar i personalitzar components.

3 comentaris:

  1. Forada, que s'ha de treure pes com sigui!.
    Això era autèntica artesania, encara que desprès de la febre de foradar tot el que es podia, es va deixar de fer perquè va córrer la veu de que els forats reduïen la aerodinàmica amb respecte les superfícies llises.
    Fr&Co.

    ResponElimina
  2. En anglès aquesta tècnica es coneix per drilling, o drilled, em sembla.
    Si de guanyar pes es tractava, abans s'havia de canviar eixos i moltes peces per posar-les de titani i alumini. I després foradar.
    Crec que més aviat era una qüestió de tuning, de "desmarcar" la bici estèticament. Aquests acabats són tan espectaculars que sempre criden l'atenció i l'admiració del públic.
    Com en el món dels cavalls, on l'animal és admirat abans i després de la cursa, i amb això la seva autoestima el potencia; també la bicicleta era un element on emmagatzemar bona sort i bons pensaments.

    Aerodinàmicament... jeje, els dies de vent lateral... as en la manga!! ;-)

    ResponElimina